Challenge: 2015 Movie, deel 2

woensdag 16 december 2015

Het is alweer bijna eind van het jaar, dus tijd voor het beloofde tweede deel van de movie challenge. Heb ik 'm gehaald of toch niet? Kijk snel mee.


6. A movie directed by someone under 30. - Jaws
Zo, hier heb ik wel even google op af moeten laten gaan, want hier kwam ik zelf niet uit hoor. Uiteindelijk bleek hier dat Stephen Spielberg Jaws heeft geregisseerd toen hij 29 jaar oud was. Ik had deze film dit jaar nog niet gezien, maar om toch de challenge zoveel mogelijk proberen te voltooien, heb ik 'm maar uit het stof getrokken en aangezet. Toch grappig dat ik juist door deze film vroeger behoorlijk bang was om in de zee te spetteren! Terwijl we nu zo ontzettend verwend zijn met de special effects, dat Jaws nu erg nep is. Maar toch blijft-ie leuk wegkijken! 


11. A movie directed by a woman. - Boys Don't Cry
Nu had ik die vorige keer al bij nummer 23 geplaatst, maar omdat ik verder echt niets wist, heb ik 'm nog een keertje gebruikt. Mag ook wel, want het is natuurlijk wel een toppertje van een film!

15. A short movie. - The ABC's Of Death
Allemaal korte filmpjes, gebaseerd naar een woord van een letter uit het alfabet. Stuk voor stuk bijzonder te noemen, haha. Ik vond er weinig aan.

16. A movie set in a different country. - Avatar
Omdat Nederland zelf niet zo heel veel produceert, is dit voor een Kaaskopje als ik natuurlijk niet erg moeilijk. Om toch een beetje origineel te blijven, kies ik bij deze voor Avatar, wat zich natuurlijk afspeelt op, het niet bestaande, Pandora. Ondanks dat animatie mijn genre niet is, vind ik Avatar zó ontzettend goed gedaan en als deze film op staat, zit ik echt gewoon een paar uurtjes weg te zwijmelen!


18. A movie set in High School. - Carrie
Deze had je vast niet verwacht onder dit kopje he! Toch speelt Carrie zich wel aardig in een High School af toch? En anders heb ik natuurlijk nog Grease gezien, wat wel hét ideaalbeeld is van een High School Movie. En Clueless heb ik ook nog gezien dit jaar! 

19. A movie with a color in the title. - Moulin Rouge
Dit leek me een vrij lastige om te kunnen voldoen, maar toen ik nadacht, bleek dat ik er dit jaar al best een aantal heb gezien. Natuurlijk Zwartboek, maar ook Deep Blue Sea, Moulin Rouge en Green Zone hebben dit jaar het lijstje gered! Ik kies voor Moulin Rouge als antwoord, gewoon omdat The Elephant Medley ge-wel-dig is en blijft!

*Love lift us up where we belongggg*


22. A movie from a director you love. - Pulp Fiction
Quinten Tarantino. A bit mannelijk, maar af en toe zó heerlijk! En deze klassieker moet hier gewoon zo eens in de zoveel tijd even op!

29. A cartoon/animated movie. - Frozen
Ik had deze film nog nooit gezien, maar hoorde van iedereen dat-ie zo de moeite waard is. Toch maar eens opgezet. Grappig, maar stoot toch echt Belle en het Beest en The Lion King niet van de troon..

31. A female LED movie. - Kill Bill
Een wát voor movie? Na wat googlen geloof ik dat ik ervan uit moet gaan dat dit dus een film moet zijn waarbij we een heterosexuele Mrs. Grey moeten hebben. Een dominante vrouw in de hoofdrol dus.. Geen idee of het wel of niet seksgerelateerd moet zijn, maar als dat wel zo is, heb ik dus gefaald... Mocht dat niet het geval zijn, zeg ik: Kill Bill! Hetero: check! Dominant: check!


32. A LGBT movie. - Brokeback Mountain
Hoort toch wel onder de klassiekertjes thuis denk ik zo?! Het heeft bij mij een keer of tien geduurd voordat ik 'm echt heb afgekeken, maar toen dat uiteindelijk gelukt was, moest ik de hype toch wel toegeven. Voor mij geen film om vaker te zien, maar toch een film die ik gezien moest hebben.

33. A movie with a nice soundtrack. - Death Proof
Down In Mexicoooo. Damn, zo'n sexy nummer!


34. A movie you wanted to watch for ages but never got around to dot it. - Forrest Gump
Wederom thanks to the 90's Movieweek op Veronica. Ik heb deze film echt al járen in de kast liggen, maar had 'm nog nooit gezien. Natuurlijk ben ik bekend met "Run Forest, Run!" en het ijzeren gestalte om de benen van Forrest, maar het hele verhaal kende ik niet. Omdat de film zo goed staat aangeschreven, was ik aan de ene kant érg nieuwsgierig, maar aan de andere kant ook weer totaal niet. Ken je dat? Uiteindelijk toch gezien en tja.. Ik weet het niet. Het is echt rétegoed geacteerd weer door Tom Hanks (al ben ik stiekem niet anders gewend van hem), maar het verhaal... Hoeveel geluk kun je hebben? Dat gevoel kreeg ik er een beetje bij. Toch leuk om aan de lijst toe te voegen! Wat vind jij van deze klassieker?

36. A blackwhite movie. - Sin City
Oh My God (ja, in Janice-stem)... Wááát een vage film was dit?! Heb echt werkelijkwaar nog nooit iets vergelijkbaars gezien en ik denk ook niet dat dat ooit zal gebeuren... Echt niet mijn ding dit, haha!

40. A fantasy movie. - The Hobbit
Jaja, na 10x opnieuw aanzetten en in slaap vallen is het me uiteindelijk gelukt 'm af te kijken! Hoe dol ik ben op LOTR, hoe vreselijk ik deze film vond. Deel twee ook niet gezien en ook niet nieuwsgierig naar. Ondanks dat ik 'm heb liggen ;-).


41. A science fiction movie. - Inception
Aan de ene kant goed, aan de andere kant echt véél te langdradig. Op een gegeven moment wist ik nou echt niet meer of ik in een droom of in de realiteit zat en dat bleef zo wel een tijdje doorgaan.. Denk dat ik deze nog wel een paar keer moet bekijken voordat het kwartje valt..

45. A movie based on a graphic novel or a comic book.Spider-Man
Ik hou dus absoluut niet van supermannen-films, ik heb bijvoorbeeld Batman, Superman en weet ik het welke nog meer bestaan nog nooit gezien. Maar Spider- Man zag ik voor het eerst in de bioscoop. Okay, ik geef toe dat de mannen in de vriendengroep die keer de overhand hadden, maar toch heb ik genoten. Heb ze ook allemaal uit de serie gezien, maar blijft deel één toch wel het leukst vinden. Nog niet zo overdreven met die figuren enzo, beetje achtergrond informatie over het hoe en wat. Ja, i like!

46. A movie with a wedding. - Sex And The City (The Movie)
Ondanks dat het huwelijk niet door ging in eerste instantie, draaide de film toch wel behoorlijk om de bruiloft én zijn ze op het laatst toch nog simpel getrouwd!


47. A movie from an African filmmaker. - District 9
Met behulp van Google kwam ik hier achter hoor, want ik dacht dat dit gewoon een Amerikaans filmpje was. Zat ik dus fout. Neill Blomkamp is een Zuid Afrikaanse regisseur. Bijzonder filmpje, maar toch op de een of andere manier aantrekkelijk. Bijzonder verhaal, scifi hoe ik het nooit eerder heb meegemaakt in elk geval..

48. A movie by a South American filmmaker. - Pan's Labyrinth
Nu had ik tijdens het kijken al goede hoop, omdat de teksten natuurlijk Spaans zijn. Althans, dat denk ik.. En ja hoor, I was right, ik kon er nog eentje van de lijst afschrappen! Pan's Labyrinth is geregisseerd door de Mexicaan Guillermo del Toro. Dat ik er niet zoveel aan vond en een paar keer opnieuw moest beginnen omdat ik in slaap viel, is bijzaak haha!

49. A movie by an Asian filmmaker. - Fast And Furious 6
Toen de hele reeks halverwege het jaar op de televisie was, kon ik natuurlijk niets anders dan kijken! Ik hou van die filmreeks! Okee, op deel 3, Tokio Drift, na dan. Deel 6 is geregisseerd door de Taiwanese Justin Lin. Stiekem hoop ik alleen wel dat de makers en uitvoerders zich gaan bedenken en gewoon deel 7 als laatste deel laten. Het was zo'n prachtig einde die me kippenvel (en stiekem wat traantjes) gaf, dat ik denk dat nóg meer delen het alleen maar zullen gaan verpesten. Wat vind jij, mooi einde zo of kun je niet wachten op het volgende deel?


51. A movie with an animal in the title. - Wolf Creek
Hier zal ik me niet teveel over uit laten, maar als je van spannende films houdt met wat bloed en zonder stomme blonde acties (zoals naar boven rennen wanneer de killer beneden is enzo.. Zal geen namen noemen *kuch Scream kuch*), is dit écht een aanrader! 


Nouuu... Ik ben best een beetje trots op mezelf! Heb ze gewoon alle 52 gehaald!
Ben benieuwd wat de Challenge voor volgend jaar gaat worden! Ik ga in elk geval weer meedoen, want hierdoor heb ik toch een paar films gezien waar ik me normaal gesproken nooit aan zou wagen en dat is toch meestal wel erg leuk!

En, heb jij nog meegedaan? Nog films in de lijst gezien die je nog niet kende en toch nieuwsgierig door bent geworden? Doe je ook mee met de volgende? Heel moeilijk is het niet, het is slechts een film per week!

1 opmerking :

  1. Oh some good ones here. I loved Sin City, what an amazing great film :-D It was so weird but cool haha! And I really really enjoyed Inception too - was very impressed with it :-D

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs