OPI You're Such A Budapest

dinsdag 12 mei 2015

Ken je dat; dat je echt al tijden loopt te twijfelen over iets en het dan uiteindelijk maar koopt om die eeuwige discussie met jezelf af te kunnen sluiten? Niet? Ach, lieg niet! Geloof nooit dat ik de enige ben met zo'n geschifte mind ;-).

Het lakje die ik jullie vandaag wil laten zien, is dus zo'n lakje die mij een intense innerlijke strijd heeft opgeleverd. Maar we hebben nu rust, dus ik ga jullie You're Such A Budapest laten zien :-).



Budapest hoort bij de Euro Centrale Collectie, welke is uitgebracht voor het voorjaar van 2013. Gewoon alweer twee jaar geleden, wat gaat de tijd toch snel! Kun je nagaan hoe lang engeltje en duiveltje hebben zitten kletsen op mijn schouders!

De collectie telt twaalf lakjes die behoorlijk gevarieerd zijn en vrij heftig als kleurkeuze voor een lentecollectie. Toch zitten er ook zeker vier prachtige luchtige lentekleurtjes in! De collectie is gebaseerd op Europese steden en hebben echt fantastische namen! Daar blijft OPI toch echt wel een kei in...


Budapest is heeft een zachte lavendelkleurige basis met daarin een subtiele zilverkleurige shimmer. Echt fan-tas-tich! Toch heb ik zo lang zitten twijfelen, omdat deze tinten meestal erg gevaarlijk bij mijn huidskleur zijn. Ik word er namelijk snel bleek van. Maar elke keer dat ik het lakje zag, had ik 'm weer in mijn handen of stond-ie alweer klaar in mijn e-mandje. Om 'm vervolgens toch weer niet te kopen. Maarrr... Ik ben blij dat ik het uiteindelijk toch gedaan heb, want de bleekheid valt me ontzettend mee!

OPI You're Such A Budapest

Van de shimmer is op de nagels echt helemaal niets meer zichtbaar, ik ben er alleen nog niet over uit of dat ik het jammer vind of eigenlijk helemaal niet zo erg. Doordat de shimmer niet toont op de nagels (vergelijk maar met de kleur van de bottleshot), wordt de kleur toch wel een stukje warmer. Denk dus dat dat de reden is dat ik geen lijkhandjes heb gekregen.

OPI You're Such A Budapest

De lak is ontzettend waterig en bij het eerste laagje had ik meteen spijt van mijn aankoop! Er was namelijk nauwelijks kleur zichtbaar, enkel wat strepen. Zo zonde! Maar toch was de lak goed op te bouwen, want op alle nagels behalve mijn ringvinger zie je slechts twee laagjes. Mijn ringvinger heeft een extra laagje gekregen omdat ik een beschadiging maakte terwijl mijn lak nog niet droog was. Het kwastje is breed, maar redelijk te hanteren. Gebruik wel wat minder lak op je kwastje, want door de waterige substantie wil ze graag in alle gaatjes kruipen!

OPI You're Such A Budapest

Budapest is momenteel niet meer in de Nederlandse schappen verkrijgbaar, maar gelukkig hebben ze hier eBay voor uitgevonden. Als je daar Budapest invult bij de zoekfunctie, rollen er genoeg sellers uit. Ook is het lakje nog bij NS verkrijgbaar.

Ondanks mijn gemixte gevoelens tijdens het lakken, ben ik toch erg blij dat ik de knoop heb doorgehakt! Vind het een prachtig kleurtje en geweldig voor de lente! Maar vind jij dat ook? En heb jij ook van die kleurtjes die gevaarlijk voor je zijn?

3 opmerkingen :

Made With Love By The Dutch Lady Designs