Tag: TV Serie Tag

dinsdag 7 april 2015

Deze tag zag ik al een tijdje geleden voorbij komen, maar ik zat een beetje te twijfelen of ik 'm hier wel moest laten verschijnen. Maar met het oog op dat ik regelmatig een TV Time voorbij laat komen en dat het mijnblog,mijnregels zijn ;-), heb ik 'm toch voor jullie!

Ik zag deze tag op de blog Books & Kisses. Uiteraard ben je van harte welkom om de tag over te nemen! Altijd leuk om een iets persoonlijkere kant van een blogger te leren kennen, al zeg ik zelf!


1. Wat is de eerste serie die je volgde?
Ik twijfel nu een beetje... Vroeger was ik namelijk verzot op Buffy ('97), maar ook op BH 90210 ('90) en Heartbreak High ('94). En stiekem vond ik het ook superleuk dat mijn vader Dallas volgde, maar dat ga ik natuurlijk niet aan de grote klok hangen ;-). Ik weet niet precies welke ik als eerst volgde, maar ik gok dat dat toch Buffy was, omdat ik misschien nog wel wat jong was om de eerste reeks van HeartBreak High te zien. Of misschien was het toch GTST... Pff, jeetje, ik word oud, haha!

2. Wat is je favoriete serie ooit?
Band of Brothers, by far! En een mooie halve plaats eronder voor Friends.

LT Speirs, my hero ♥


3. Wie is je favoriete koppel uit een serie?
Klaus & Caroline uit The Vampire Diaries! Op het begin had ik een hekel aan Klaus, maar die korte, stomende affaire zorgde echt voor knikkende knietjes hier! Spannend, stiekem en zo vreselijk fout.. I like! 

En op een mooie plaats Mark & Lexie van Grey's Anatomy. Ik vond ze zoo ontzettend leuk samen! Heb ook echt tranen met tuiten gehuild tijdens de seizoensfinale van seizoen 8, genaamd Flight.

Bron: allthatcubeness.com


4. Met welk personage zou je weleens op date willen?
Duh, met mijn oude crush Dylan, van BH 90210 natuurlijk! Al is-ie nu ondertussen niet zo leuk meer als toen, dus ga ik voor Mr. Big <3! Limootje hier, champagnetje daar... Of natuurlijk één van de mannen van Strike Back... Als je de serie kijkt, hoef ik je niet te vertellen waarom... *wink*

5. Welke series volg je op dit moment?
Oef, heb je even? Momenteel ben ik actief bezig met Strike Back, The Vampire Diaries, Bates Motel, The Returned (USA versie), Grey's Anatomy, How To Get Away With Murder, House Of Cards, Jericho, Criminal Minds en The Blacklist. Maar natuurlijk kijk ik ook nog steeds de losse afleveringen van Friends, The Big Bang Theory, CSI en Southpark. En ben ik een tijdje geleden opnieuw begonnen met Married With Children, al kijk ik die dan niet heel erg actief.

Note: Mocht je Netflix hebben, zet de pilot van Jericho dan eens aan. Laat je niet misleiden door de naam. want de serie zal je positief verrassen!


Bron: ipmawards.com


6. Van welke afgelopen serie mogen ze van jou een vervolg maken?
Ooit keek ik eens een vampierenserie waarbij een mannelijke vampier iets met een vrouwelijke reporter kreeg, die gewoon mens was. Volgens mij heette het (Doctor?) Moonlight, maar ben er niet helemaal zeker van. Heb het nooit afgekeken en er is ook nooit een vervolg opgekomen. Jammer, want dat vond ik een leuke serie! Tevens vond ik de advocatenserie Close To Home echt fantastisch en dat is ook zomaar ineens opgehouden. Erg jammer!

7. Welke serie wil je graag nog zien?
Dat zijn er meerdere, maar op één staat toch wel Breaking Bad. Ik ben er een aantal jaar terug aan begonnen, maar ergens in seizoen twee ben ik afgehaakt. Ik kwam er gewoon niet meer doorheen, het ging me te traag. Maar ik hoor echt van iedereen dat het zo'n steengoede serie is, dat ik er nog een poging aan wil wagen. En Flikken Maastricht en Game Of Thrones zou ik ook nog wel willen zien, maar op de één of andere manier begin ik er maar nooit aan...

Bron: netflixseries.net


8. Heb je weleens een serie of aflevering herkeken?
Euh... Eigenlijk hoor je hier "nee" op te antwoorden toch? Nou, laat ik eens met de billen bloot gaan. Friends heb ik al een keer of 6 helemaal van begin tot eind gezien én ik kijk nog steeds dolgraag de afleveringen die late night uitgezonden worden op Comedy Central. Band Of Brothers kijk ik gemiddeld drie keer per jaar en ook Sex And The City heeft hier al een keer of vijf van begin tot eind mogen schitteren. Ook de serie Oz heb ik al een paar keer gekeken en de originele CSI neem ik nog steeds twee avonden in de week op om lekker te kijken wanneer ik een middagje of avondje niks te doen heb. Van Criminal Minds herkijk ik regelmatig seizoen 1, 2 en 3, die blijven zo goed! Oh, en mijn guilty pleasure blijft toch wel de aflevering over Facebook van South Park.

9. Welke serie heb je een tijdje gevolgd en daarna weer opgegeven?
Dat zijn er toch ook wel een aantal. Homeland, Breaking Bad, GTST, Goudkust, Bones, Law And Order SVU, Revenge, Resurrection, Everwood, Revolution, Baywatch (hey, don't judge me, "vroegah" was dat reuzespannend hoor!), Desperate Housewives, CSI Miami, JAG, Dawson's Creek, The Fresh Prince of Bell-Air, The Walking Dead... Maar... Omdat ik de eerste paar seizoenen van TWD zo ijzersterk vond, heb ik er wel een post aan gewijd. Die kun je hier terugvinden trouwens.

Bron: dailydead.com


10. Met welk personage zou je wel van plaats willen ruilen?
Liz, van The Blacklist. Ik ben namelijk zó benieuwd hoe ik zou handelen als ik erachter zou komen dat mijn vent zo'n bijzonder tweede leven zou hebben! En ik zou ook wel Amy van TBBT willen zijn voor een dagje, gewoon om te zien hoe een leven met zo'n debiel als Sheldon zou zijn! Of Gabrielle van Desperate Housewives.. Ik bedoel: tuinman!!

Bron: glamour.com


Zo, dat was 'm alweer! Hoop dat jullie dit een leuk kijkje in mijn film-leventje vonden. Zal weer een tijdje overheen gaan voordat ik weer in de films en series ga, want als het goed is, gaan de temperaturen buiten de goede kant op en dat betekent dat het zonnetje me langzaamaan begint te roepen en de roseetjes ook!

Als je de tag wilt overnemen, ben je uiteraard vrij!

Wat is jullie favoriete serie? En waar ik natuurlijk het meest nieuwsgierig naar ben: wat is jouw favoriete serie-koppel én met wie zou jij een dagje van plaats willen ruilen??

2 opmerkingen :

  1. Die vampierserie was inderdaad Moonlight. Ik vond het ook jammer dat die stopte. De acteur die de vampier speelt heeft nu een hoofdrol in Hawaii Five-0. Er is nog wel een leuk interview uit de Moonlight-periode: https://www.youtube.com/watch?v=jmk7F7KyjrE

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahhhh!!! Dank je wel!! Ik volg Hawaii Five-O niet, maar een tijdje geleden kwam ik het tegen tijdens het zappen en bleef toen een kwartiertje hangen.. Totdat ik jouw comment las, wist ik maar niet waar ik heb van (her)kende!
      Ik ga je linkje eens lezen :-).

      Verwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs