Il Était Un Vernis Dahlia

woensdag 22 april 2015

Hou je vast, ik heb vandaag een prachtig lakje voor jullie en voor de blog ook nog eens een nieuw merk. Ik wil jullie vandaag bekend gaan maken met Il Était Un Vernis.




Il Était Un Vernis is ontstaan doordat twee Franse blogsters, Stéphanie en , met een gek idee eens besloten om zelf lakjes te mixen. Hun lakjes zijn geïnspireerd op seizoensgebonden elementen, variërend van mode tot natuur. Het merkje bestaat nog niet zo lang, maar toch zijn er al twee collecties te vinden die prachtig zijn! Alle lakjes zijn 5-Free, niet getest op dieren en veganistisch. De Nederlandse vertaling voor dit merk is trouwens "Er was eens een lakje..." Is dat niet tof?!

Bron: Vernis en Folie (blog van Bé)


Dahlia hoort bij de Végétal Collection en deze collectie bevat een vijftal holografische lakken. Deze vijf lakken werden allemaal geïnspireerd door een wandeling door de tuin; door bloemen. Zoals de naam je waarschijnlijk al doet vermoeden, is Dahlia geïnspireerd op de prachtige Dahlia.


Dahlia heeft een prachtige blurple basis, die afhankelijk van het licht dieppaars toont, of juist koel blauw. In deze basis zit nog een zeer fijne roze shimmer, maar door de holografische finish, valt deze een beetje weg in het geheel. Toch maakt dit me helemaal niets uit, want de holo in deze prachtige rijke tint is serieus waanzinnig!

Schaduw


Ik had tot voor kort eigenlijk niet zo heel veel met holografische lakjes, op de scattered holo's na. Toch verklapte ik in de post van de prachtige Bridget al een beetje dat ik ze eigenlijk steeds meer begon te waarderen. En laten de wonderen de wereld nou nog niet uit zijn, want ik begin steeds doller te worden op holografische lakjes! Dus hou je vast, ik heb namelijk nog een heleboel on- en nauwelijks gebruikte holo's staan en ik gok dat ik deze zomer toch wat meer aan de holo's ga!

Neutraal licht


De substantie van Dahlia is iets stroperig, maar de perfecte pigmentatie maakt alles goed. Ondanks de dikte van het lakje, lakt ze fantastisch en is ze met één laagje al volledig dekkend! De droogtijd is zéér snel. Er zit een fijn kwastje in het flesje, die een goede hoeveelheid lak meeneemt en waar je ook nauwkeurig mee kunt lakken.


Volle zon


Il Était Un Vernis is verkrijgbaar bij TheNailistaShop en Hypnotic Polish, waar je ongeveer €13 betaalt voor een flesje van 12ml.

Ik ben verliefd! Wat vinden jullie van Dahlia? Zijn jullie ook gek van holo's of hebben jullie liever wat rustigere lakjes?


Note: Ik heb trouwens een vraagje voor andere blogsters die gebruik maken van Blogger! Is het jullie weleens opgevallen dat Blogger uit zichzelf foto's aanpast? Qua kleuren en qua scherpheid? Moet je eens naar onderstaand screenshot kijken. Dit zijn dezelfde foto's, links is in een simpel online bewerkprogramma, rechts is in een bericht van Blogger. Dit verschil is toch niet normaal eigenlijk? Het viel me pas op toen ik de post nakeek en de foto in de zon zo blauw vond. Hierdoor ben ik de foto's na gaan kijken, maar daar zijn ze helemaal niet zo blauw! Daarom heb ik ze even naast elkaar gezet... Ik vind het echt bizar, ik heb de foto in de zon dus maar even geüpload via een ander medium! Weten jullie hoe dit komt?



8 opmerkingen :

  1. Wauw!! Van jouw swatches ga ik me toch afvragen of ik holo's geen tweede kans moet geven!
    Over je foto's.. Volgens mij comprimeert blogger ze automatisch zodat ze minder groot zijn en soms zie je dat heel erg! Ik las ergens op internet dat je ze als png moet opslaan en dat het dan niet gebeurt, maar geen idee of dat helpt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, same here! Ik heb best wat holografische lakjes staan, maar vond ze altijd zo schreeuwerig en vond het ook erg zonde dat die grijze waas vaak de basiskleur naar beneden haalde. Toen leerde ik de scattered holo's kennen en daar ben ik echt verzot op! Maar sinds kort begin ik de lineaire holo's toch ook wel stiekem te waarderen, hihi...

      Oh, ik ga je tip eens proberen! Het is me nooit zo opgevallen, dit is de eerste lak waarbij het echt TOTAAL anders werd op de foto's.. .Raar hoor!

      Verwijderen
  2. Heel leuke nagellak! En van Blogger: ja, ik heb dat ook! Echt heel extreem soms dat hij de kleuren net 1000 maal feller maakt dan ze normaal gezien zijn. Maar geen idee hoe ik ervan af moet, hij doet het maar soms en dan ook nog niet eens bij alle foto's in die post.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, heel vreemd! Inderdaad alleen de foto in de volle zon! Maar ik ga de tip van Anouk eens proberen!

      Verwijderen
  3. Nou hier is je reactie hoor Madame!!! (H) Zie je nou wel dat holo's tof zijn!!! Vind m erg gaaf! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaa, had ik helemaal een holo waar ik wankele beentjes van kreeg, kom jij niet neuzen :P...
      Maar je hebt gelijk... Ik ben geloof ik in mijn holo-tijdperk beland!

      Verwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs