Essie Take It Outside

donderdag 16 april 2015

Ik liet in de post van Style Cartel al weten dat ik lichtjes een zwak had gekregen voor nog een kleurtje uit die collectie. Oh, ik kan me echt nog als de dag van gisteren herinneren dat ik zei dat ik nudes méér dan vreselijk vond. Vervolgens leek het me toch wel nuttig om er een aantal te hebben en toen er één schaap over de dam was... Sja, ik denk dat nu toch wel 20% van mijn stash uit neutrale kleurtjes bestaat. Grappig hoe het kan lopen eigenlijk hè! Want ik draag ze nog regelmatig ook! Kijken jullie mee naar Take It Outside?



Take It Outside hoort bij de Dress To Kilt Collectie die is uitgebracht voor het najaar van 2014. In eerste instantie skipte ik deze collectie, omdat de kleurtjes me nogal saai leken. Uiteindelijk heb ik er toch een aantal in mijn bezit gekregen...


Take It Outside is een prachtige greige tint (beige + grijs) zonder poespas en dus met een crème finish. Wel heeft ze een ieniemienie vleugje roze in zich, wat haar toch net weer dat beetje uitzondering geeft van de rest van de nude lakjes. Het is totaal niet opvallend, maar je ziet het wel als je goed kijkt terwijl je haar vergelijkt met andere nudes. Op de nagels is ze gewoon prachtig greige.

Essie Take It Outside

Ondanks het brede kwastje die de drogisterij-variant in de flesjes heeft zitten, lakt ze erg fijn en levelt ze zichzelf helemaal recht en strak. Voor een licht kleurtje lakt ze echt als een droom! De droogtijd is niet heel erg snel, maar wel gemiddeld te noemen. Gelukkig kun je dit versnellen door een laagje sneldrogende topcoat te lakken. De foto's zijn trouwens zonder topcoat en je ziet twee laagjes.

Essie Take It Outside

Ik heb er vrij weinig over te vertellen. Ik vind het een superlief kleurtje en ondanks dat ze niet uniek lijkt, is het toch een aanvulling op mijn stash. Dit keer heb ik het neutraal gelaten, maar een nude kun je heel simpel opvrolijken door een combinatie met een neonkleurige lakje aan te gaan. Een voorbeeldje kun je hier en hier vinden.

Essie is in Nederland bij veel winkels verkrijgbaar, waar je 10€ betaalt voor een flesje van 15ml. Internationaal kun je terecht op sites zoals eBay en NS.

Wat vind jij van dit neutrale kleurtje? Hou je van nudes of is het niks voor jou? 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs