Doctor Lacquer Betelgeuse

maandag 20 april 2015

Ik heb weer een primeurtje! Kennen jullie het merk Doctor Lacquer? Nee, dan moet je echt even op hun site kijken hoor. Voor vandaag heb ik een, al zeg ik het zelf, erg gaaf lakje voor jullie: Betelgeuse.


Doctor Lacquer is een Amerikaans indiemerkje dat gemixed wordt door Angelyn en vindt haar roots in Jersey, NJ. Het merk heeft fantastische holografische neons in haar assortiment, maar ook duo's, glitters, neon jelly's en thermo's. 


Betelgeuse heeft een lichtroze jelly basis en verkleurt van medium roze naar oranjerood en berryrood. In de basis zitten ook nog roodgouden flakies. De lak droogt matte op.

Doctor Lacquer Bethelgeuse
Originele finish, zonder topcoat


Betelgeuse hoort bij de SS: Stars collectie. SS staat voor Something Spatial. Er zijn drie SS collecties, maar elke collectie heeft andere finishes. De SS: Stars is een kleine collectie die slechts vier lakjes telt, maar wel vier gave Tricolor Flakie Thermal lakjes. Dit houdt in dat het thermografische lakjes zijn die drie gradaties hebben: warm, koud en ijskoud. Om het nóg unieker te maken, bestaan deze lakjes ook nog eens uit glassflecks. De collectie zegt zelf flakies, maar daar vind ik ze zelf te klein en te gelijk gevormd voor.

Doctor Lacquer Bethelgeuse

Het idee van de drie kleurtjs is voor mij niet onbekend, want ik kende het al door Dance Legend, die de ThermoTrio Collectie een aantal jaar geleden uitbracht. Helaas vond ik de kleuren tegenvallen en de en de enige kleur die mij aantrok (nO. 3) was telkens uitverkocht. Toen ik dus de lakjes van Doctor Lacquer tegenkwam, sprong ik bijna een gat in de lucht :-).

Doctor Lacquer Bethelgeuse
Twee varianten van de medium kleur


Helaas is het blijkbaar te warm om alle drie de kleuren te kunnen waarnemen, maar juist omdat die donkere kleur zo mooi is, heb ik mijn handen even onder een ijskoude kraan gehouden. Ik denk dat deze kleur in de winter wel op de tips zichtbaar zal zijn. Met de temperaturen van nu (tussen de 12 en 17 graden) is die helaas alleen zichtbaar als ik onder de koude kraan zit. Meteen als ik daaronder vandaan kom, beginnen ze alweer naar de lichtere kleurtjes te verkleuren. Eén ding is wel zeker: de thermo is goed gevoelig :-)!

Doctor Lacquer Bethelgeuse
Koude kleur


Ik had echt nóóit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar door dit lakje verlang ik stiekem weer naar de wat koudere temperaturen. Ze lijkt me zo gaaf wanneer die berrytint vaker zichtbaar is dan alleen onder de kraan! Maar no worries, laten we eerst lekker de zomer afwachten en genieten van die zon! Gevalletje van te laat het merkje ontmoeten, haha...


Doctor Lacquer is te koop via Angelyn en de prijzen varieren nogal afhankelijk van het soort lakje. Er is keuze tussen medium sizes van 10,5ml of fullsizes van 16,5ml. Ik ben voor de fullsizes gegaan en voor de thermo's betaal je dan 10$ exclusief verzendkosten.

Wat vind jij van Betelgeuse? Vind je thermo's nog steeds leuk of ben je ondertussen toe aan wat anders? 

3 opmerkingen :

  1. Wauw wat een beauty zeg! Love thermals :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien heb ik het gemist maar hoeveel laagjes had je nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whoops, helemaal vergeten erbij te zetten! Twee dunne laagjes was ruim voldoende!

      Verwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs