Favoriete merken: Indies - part 1

maandag 9 februari 2015

Vorige week heb ik jullie mijn favoriete lakjes onder de standaard merken verteld en daarin vertelde ik ook dat er een post aan zat te komen over de indies. Mijn favoriete lakjes! Vandaag dus de indies op een rijtje die ik de moeite waard vind.

Bron: fleurissante.wordpress.com



Ik heb jullie ondertussen al een heleboel verschillende indie merkjes laten zien, maar voor de mensen die toevallig vandaag voor het eerst inhaken, zal ik even snel back to basics gaan. 

Het woord "indies" is eigenlijk een verzamelzaam voor verschillende merken nagellak. Héél veel verschillende merken. Elke merkje is dus eigenlijk een (kleine) zelfstandige onderneming. De één verkoopt zelfgemaakte kettingen, anderen besluiten om nagellak te maken en te verkopen. 

Het is ontstaan doordat een meid (of wellicht een aantal meiden?) met nagellak verslaving niet meer genoeg voldoening haalde uit de standaard kleuren die de mainstream lakjes aanboden en zo hun eigen lakjes begonnen te mengen. Indies worden over het algemeen met de hand gemixed en in vrij kleine batches, waardoor er dus maar een beperkt aantal lakjes te koop is. Hierdoor kan het zijn dat jij net een tint anders hebt dan ik, terwijl we precies hetzelfde lakje hebben. Dit komt dus omdat het met de hand gemixt wordt en een paar gram (meer of minder) pigmenten kleurverschil kan maken. Ondertussen zijn indies helemaal niet meer onbekend in de wondere wereld van nagellak en zijn er echt tál van verkopers. Ook vanuit ons eigen kikkerlandje!

Bron: shebanails.com


Het grote voordeel vind ik de diversiteit. Zoveel merken, zoveel gedachtes en zoveel verschillende combinaties. Er werden vooral op het begin veel glitterlakjes aangeboden, maar ondertussen zijn eigenlijk alle mogelijke finishes verkrijgbaar in indieland. Crèmes, holo's, fijne glitters, hysterische glitters, shimmers, duo's, flakies... Name it

Het nadeel is dat sommige merken uitgroeien tot een populair merk en hierdoor hun lakjes logischerwijze professioneler en beter gaan maken, waardoor de logo's, labels en flesjes soms wat kunnen verschillen. Vooral Dollish Polish is hier een héél goed voorbeeld van; ik heb volgens mij 4 verschillende flesjes met 3 verschillende labels en dan heb ik nog nieteens lakjes uit de tijd dat ze echt net begon! Ik vond een foto op Pinterest waar iemand zoveel lakjes van Dollish heeft, dat zij dus wel ongeveer elk soort flesje in haar bezit heeft. Er zijn zelfs flesjes met witte dopjes en dat wist ik nieteens!

Bron: pinterest


Ook kan het soms lastig zijn om aan een bepaald lakje te komen, zeker als er een hype op het merk is. Goede voorbeelden daarvan waren Enchanted Polish en Emily de Molly. Er werden restocks gehouden waar zó veel meiden op af kwamen, dat de lakjes gewoon binnen 5 minuten out of stock waren. Deze tijd is wel een beetje achter de rug. Althans, dat denk ik, omdat ik er niet meer zo veel over hoor. En mijn eigen lust is ook wat weggezakt, dus ik zit er niet meer zo bovenop.

Whoops, het is toch een stukje langer geworden dan ik had gedacht! Weet je wat?
Ik typ een volgend bericht waar ik mijn favorieten onder elkaar zet en die plaats ik later vandaag online. Scheelt weer een berg lezen in één klap, toch?!

Tot straks!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs