The Lady Varnishes The Werewolf Code

maandag 24 november 2014

Goeiemorgen! Vandaag heb ik een primeurtje voor jullie. Althans, in mijn ogen dan, want ik ben nieuw met dit merk. Een tijdje geleden was ik wat aan het rondstruinen op Etsy en kwam toen ik echt fantastische lakjes tegen. Mijn wilskracht heeft me er niet van kunnen weerhouden om wat lakjes te bestellen (whoops, daar ging mn koopverbod weer) en vandaag wil ik jullie graag The Werewolf Code laten zien.


Kisten is het brein achter het merkje The Lady Varnishes en ze mixt alle lakjes uiteraard zelf. Al haar lakjes zijn 5-Free en Cruelty Free. Ze wordt geïnspireerd door geliefde films, series en boeken. En geloof me... Er is genoeg keus want ze heeft ondertussen al een heleboel lakjes uitgebracht!


The Werewolf Code hoort bij de Everything Is MagiCOOL collectie, welke geïnspireerd is door Harry Potter. Elk lakje uit deze collectie is gebaseerd op een les die gegeven wordt op Zweinstein. The Werewolf Code is een gebeurtenis die behandeld wordt in de lessen "Geschiedenis van de magie" en vindt plaats in het tweede jaar op Zweinstein. 

De basiskleur is taupe en daarin zitten zeeblauwe iriserende hexes en shimmer, waardoor de lak een multichroom krijgt van zeegroen naar blauw en paars. Ik liet jullie eerder al eens (in Bury) weten dat ik verzot ben op zulke dorky kleurtjes, dus het zal dan ook geen verrassing voor je zijn dat ik 'm fantastisch vind!


Onderop het flesje staat handgeschreven "14- Full Moon Lockdown". Dit betekent dat ik het 14e flesje heb van de in totaal 20 beschikbare flesjes. Zodra alle 20 flesjes verkocht zijn, mixt ze een nieuw lakje die iets te maken heeft met een les die gegeven wordt in het derde jaar van Zweinstein.
Persoonlijk vind ik dat echt een heel leuk idee voor een collectie!

Lady Varnishes Werewolf Code
Flauw zonlicht


Door de iriserende glitters is het totaal afhankelijk van licht wat je op je nagels zult zien. Zo is er in het ene licht de waanzinnig intense shimmer zichtbaar, in het andere licht de multichroom en in weer ander licht komt juist de basiskleur weer erg goed naar voren. Fantastisch toverballetje dit lakje!

Lady Varnishes Werewolf Code
Zonlicht


Het lakje komt in een flesje die we bij veel indiemerkjes zien en hier hoort ook het standaard kwastje bij. Voor mij niets te klagen; het kwastje neemt genoeg glitters mee en lakt ook nauwkeurig.
De substantie van de lak is erg fijn en vloeit over de nagels. De droogtijd is ook prima.
De glitters liggen mooi plat op de nagels maar drogen toch een klein beetje ruwig op. Gelukkig niets wat een topcoat niet aan kan!

 Wat nog een leuke toevoeging is, is dat ze een bedeltje aan het lakje hangt en je kunt kiezen uit zilver- of koperkleurig (of natuurlijk zonder bedeltje). Verder kun je bij de meeste lakjes ook nog als optie kiezen om de lak met een geurtje te laten bezorgen. Het is een beetje afhankelijk van de lak welke geuren mogelijk zijn. Bij The Werewolf Code was er keus tussen 5 verschillende geuren en ik koos voor Peppermint. De geur is behoorlijk sterk, maar omdat ik munt altijd een heerlijk frisse geur vind, vind ik het totaal niet erg! Ook na het lakken van een topcoat is de geur nog goed ruikbaar.

Lady Varnishes Werewolf Code
Schaduw


Yep, ik ben fan. Ik heb nog véél meer gave en unieke lakjes in haar shop gespot, dus ik gok dat mijn verzameling wel uit zal gaan breiden. Haar lakjes bevatten 15ml, zijn zoals eerder gezegd 5-Free en Cruelty Free en kosten $9 exclusief verzendkosten. Je kunt haar collectie vinden op Etsy.
Ik was voor drie lakjes ongeveer €33 kwijt.

Lady Varnishes Werewolf Code

Wat vind jij van dit lakje? X





6 opmerkingen :

  1. Wat leuk, een 'nieuw' merk! Ik kende 'm ook nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, hij is echt ontzettend gaaf!!!
    Merk had ik ook nog nooit van gehoord, maar ik ga ze zeker eens uitgebreid begluren.

    Wat leuk ook dat hij scented is, ik hou er wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zitten echt wel hele leuke bij en de Villain Of The Month blijft ze voorlopig nog even volhouden!

      Verwijderen
  3. Echt ontzettend mooie kleur!! Ik heb wel eens eerder op Etsy nagellak gekocht maar heb zoveel lakjes dat ik eigenlijk niet meer koop. Tenzij ik iets bijzonders voorbij zie komen. Ik vind de naam, de kleur en het verhaal achter dit lakje ontzettend leuk. En gezien op op is heb ik hem ook maar gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super!! Ben benieuwd wat je ervan vindt als je 'm op je nagels hebt!

      Verwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs