Dollish Polish Slice Of Life

vrijdag 14 november 2014

Een tijdje terug liet ik jullie wat lakjes zien die gebasseerd waren op tv-series, namelijk One Lifetime With You van LOTR en Look At The Flowers Lizzie van TWD. Ik heb er nog een aantal uit deze serie(s) en vandaag is het de beurt van Slice Of Life.



Dolly heeft in samenwerking met Mishka van Accio Lacquer een collectie gemaakt, Ultimate Fandom genaamd, die 12 lakje bevat uit 12 populaire fandoms. Naturlijk was deze serie nog niet helemaal compleet en daarom hebben de twee dames nóg een collectie uitgebracht. Deze heet Ultimate Fandom, Part Deux. Ook deze collectie bevat een twaalftal lakjes die allemaal weer geïnspireerd zijn op een populair fandom. Slice Of Life komt uit de Part Deux collectie.


Zoals bij alle lakjes uit beide collecties is er goed nagedacht over de kleuren en is er absoluut niet random een berg glitters in een base gegooid om het vervolgens een populaire naam te geven. Waarschijnlijk is het wat overbodig om te vermelden, maar Slice Of Life is geïnspireerd op de serie Dexter. Slice Of Life is de naam van de boot van Dexter en de kleur van de lak is uiteraard afkomstig van bloed. Alhoewel je wel een beetje fantasie moet hebben om in deze kleur een bloedkleur te zien ;-). Maar ja, een lakje in een daadwerkelijke kleur van bloed is behoorlijk saai...

Bron: postersandprintsblog.com


De lak heeft een vrij donkerrode base welke omschreven wordt als garnet red. In deze base zitten een heleboel microglittertjes in verschillende kleuren. Ik zie rood, paars, blauw en magenta voorbij komen. Buiten deze microglitters zitten er ook een aantal miniscule glassflecks in, al zijn deze niet heel erg goed zichtbaar. Het was lekker zonnig toen ik foto's maakte, dus de schittering was erg aanwezig.


Ik ben waarschijnlijk één  van de weinige mensen die niet door deze serie heen komt. Geloof me, ik heb de serie al minimaal drie keer opgezet, maar telkens haak ik weer af. Ik kom gewoon niet over dat eentonige stemgeluid van Dexter Himself heen en hierdoor erger ik me kapot aan de hele aflevering waardoor ik 'm na een poosje toch maar weer uitzet en wat anders ga kijken.
Vertel eens, ben jij hier overheen gekomen? Is het echt de moeite waard om door te zetten?


De lak is ontzettend fijn om mee te werken, de substantie is precies goed. De basis is wat sheer, maar goed op te bouwen. Op de meeste nagels waren twee laagjes voldoende, maar voor het mooie heb ik er drie gelakt. De droogtijd was lekker snel en dat is altijd fijn.

Gezien er miniscule glassflecks inzitten, kon ik het niet laten om Slice met een laagje matte topcoat te versieren. Het resultaat vind ik verbluffend: erg leuk! Helaas ben ik een foto vergeten te maken van mijn volledige hand, maar wel heb ik nog een macrootje voor jullie.


Beide collecties zijn verkrijgbaar via Dolly en kosten $10 of $11 (afhankelijk van gebruikte pigmenten) voor een fullsize van 15ml en $5 voor een minisize van 5ml. De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht, maar zijn zeer schappelijk. Met ongeveer een weekje heb je ze in huis, mits ze geen giga-restock heeft, want dan duurt het wat langer voordat de lakjes daadwerkelijk op de post gaan.

Wat vind jij van Slice of Life? X



Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs