Girly Bits Daddy's Little Girl

maandag 13 oktober 2014

In de post van Glo Worm vertelde ik jullie dat ik snel aan de slag zou gaan voor nieuwe foto's van Daddy's Little Girl. Helaas draag ik nooit zo vaak blauw en daarom zijn we gewoon alweer heeeeel wat maandjes verder. Maarrr... belofte maakt schuld en bij deze heb ik 'm ingelost :D.
Kijk snel mee naar Daddy's Little Girl!



Ondertussen heb ik al een paar keer een lakje van Girly Bits laten zien, dus jullie weten dat dit indie-merkje uit Canada komt en gemaakt wordt door Pam Heil.
Daddy's Little Girl hoort bij de Calender Girls, part 1 en is uitgebracht in januari 2012. Ik vind het een musthave voor élke meid, want stiekem zijn we allemaal papa's kleine meisje toch?!


Op het eerste gezicht leek Daddy op een blauwe lak met wat glitters erin, maar toch is de lak wat complexer. De basis is een zeer transparante kobaltblauwe jelly en in deze jelly zitten helderblauwe hexes, fuchsia hexes en ronde glitters, paarse ronde glitters en bovenop ook nog hemelsblauwe microglittertjes. De lak is zo waanzinnig shiny, dat mijn camera echt de grootste moeite had om normaal scherp te stellen...



Omdat de lak zo sheer is, heb ik ervoor gekozen om 'm over een ander lakje heen te lakken en voor vandaag is dat Black Cherry Chutney van OPI geworden. Misschien klinkt het een beetje als een vreemde combinatie in de oren: paars onder een blauw lakje... Maar ondertussen heb ik al veel lakjes op mijn nagels gehad en ik ben er ondertussen achter dat layer-lakjes met een paars(ig)e glitter erin echt ontzettend mooi staan over donkerpaarse kleuren. Terwijl je dus in eerste instantie eigenlijk naar blauw zou grijpen.
Kijk en beoordeel zelf :-)...

Het kwastje neemt genoeg glitters mee en de glitters worden goed verdeeld en liggen ook lekker plat op de nagels. Ik heb één  laagje van Daddy over Black Cherry Chutney gelakt.


Het lakje was bij mij ondertussen al vrij dik geworden, dus ik heb er een paar druppeltjes thinner in gedaan om 'm zo weer wat vloeibaarder te krijgen. Thinner is echt een musthave bij meiden die verzameldrang hebben, want op de een of andere manier gaan de lakjes op een gegeven moment toch iets indikken en vooral glitterlakjes zijn hier gevoelig op. Na de paar druppeltjes thinner was er weer prima mee te lakken.


De droogtijd is acceptabel. Niet erg vlot, maar ook niet ontzettend traag. Gelukkig hebben we in de wondere wereld van nagellak de uitvinding "sneldrogende topcoat" en deze raad ik bij dit lakje dan ook aan.

Daddy's Little Girl  is helaas een Retired Shade geworden, wat betekent dat het lakje niet meer gemaakt wordt. Gelukkig is-ie nog wel verkrijgbaar bij Harlow&Co, waar je er $ 11,50 voor betaald exclusief verzendkosten en gelukkig ook bij MeiMei, waar je S$ 15 betaalt. Het lakje bevat 15ml.
Pam maakt dit lakje niet meer, dus wanneer ze bij Harlow of MeiMei uitverkocht zijn, zijn ze ook écht uitverkocht en niet meer verkrijgbaar.
X

2 opmerkingen :

  1. Ja he?! Het is echt één van de weinig blauwe lakjes die ik toch wel regelmatig draag... In hoeverre je van regelmatig kunt spreken hihi..

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs