Battle #5- Big Apple Red & Signature Shade

maandag 10 maart 2014

Het is alweer even geleden dat ik een battle heb laten zien, maar nadat ik twee prachtige lakjes had ontvangen, kon ik er helaas niet omheen dat deze toch wel erg wat van elkaar weghadden.
Dus ja, dan is het weer tijd voor een nieuwe battle! Vandaag ga ik jullie twee lakjes laten zien die allebei van OPI zijn, namelijk Big Apple Red en Over And Over A Gwen.

Ik heb zelf google erop los gelaten, maar helaas kon ik geen swatches vinden, alleen speculaties.
Dus kijk snel mee, dan kun je het zelf beoordelen :-).


Big Apple Red is in eerste instantie uitgebracht in de geweldige New York Collectie uit 2000, maar deze kleur heeft haar statement goed gemaakt en daarom is ze in 2008 toegevoegd aan de Classics.
Over And Over A Gwen is de Signature Shade uit de Gwen Stefani Collectie en komt uit 2014.

OPI Gwen VS Big Apple Red
Links Big Apple, rechts Gwen


Oops...Lijken best op elkaar he!
Beide zijn prachtige rode crème-lakjes, waar geen shimmer, glitter of iets anders aan te pas komt.
Crème, punt. 
Rood, punt.

In het flesje lijkt Gwen wel nét ietsiepietsie donkerder te zijn. Dat is na urenlange bestudering van beide flesjes het enige minuscule verschilletje die ik kon ontdekken. 

Maarrr... Laten we eerlijk zijn, in flesjes lijken lakjes wel vaker op elkaar, om er dan achter te komen dat ze op de nagels totaal verschillend zijn. Daarom heb ik dit keer de lakjes niet naast elkaar op een wiel gelakt, maar op mijn eigen nagels.

OPI Gwen VS Big Apple Red

Ik heb op bovenstaande foto Gwen en Apple naast elkaar gelakt. Op alle nagels zijn twee laagjes gebruikt en nog een topcoat er overheen. Het kleurverschil is erg klein, maar Gwen is net een tintje donkerder.

Wel is er verschil in de dekking. Gwen heeft namelijk voor het mooie nog een extra laagje nodig, omdat je mijn tips er lichtjes doorheen ziet. Apple is met twee laagjes prima.

Het zijn dus géén dupes, maar ze lijken echt behoorlijk op elkaar. Ik vind Apple fijner lakken, maar de verzadiging van Gwen vind ik mooier. Wel vind ik het erg jammer dat Gwen 3 laagjes nodig heeft om volledig dekkend te zijn. Maar omdat ze zo close zijn, heb je absoluut niet beide lakjes nodig in je stash.

OPI Gwen VS Big Apple Red
Excuses voor het restje crème...


Ik heb nu al twee dagen mijn nagels in twee verschillende kleuren gelakt en ik heb er nog niemand over gehoord. Ook heb ik er een aantal mensen naar laten kijken, door de opmerking te maken dat het verschillende lakjes waren en na aandachtig mijn handen bestudeerd te hebben, zien ze het ook.
Maar vanaf een afstandje is er geen verschil te zien.

Beide lakjes zijn nog in de Nederlandse winkels te vinden, bevatten 15ml per flesje en kosten € 14,25 per stuk. Gwen staat in het promotie-vak, Apple is in de standaardcollectie te vinden.
X

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs