OPI It's My Year

donderdag 2 januari 2014

Allereerst voor iedereen de beste wensen voor 2014 gewenst. Hebben jullie een leuke avond gehad? En nog belangrijker, zijn alle vingers nog aanwezig?

Ik heb me aan mijn woord gehouden; het jaar is goed ingewijd. Ook heb ik er de eerste paar weken een prachtige herinnering aan: ging namelijk vol gas onderuit tijdens het fietsen en heb nu een blauwe plek/schijf ter grootte van een gebaksbordje op mijn bovenbeen...
Maar dat even buiten beschouwing gelaten: wat een heerlijk gevoel gaf de toast op 2014 me toch! Hello frisse start en Goodbye narigheid van 2013. Ja, ik ben ervan overtuigd dat dit écht mijn jaartje gaat worden gewoon. En zo niet dan toch!

Speciaal hiervoor wil ik jullie een lakje laten zien waar ik eigenlijk niet zo heel veel mee heb, maar waar sinds 2 dagen de naam een grote glimlach op mijn gezicht tovert. Misschien heb je het al geraden, het gaat over OPI It's My Year.



It's My Year is al een wat ouder lakje, hij komt namelijk uit de Miss Universe Collectie van 2011.
Het lakje is denk ik het beste te omschrijven als een grauwpaarsige basis met daarin gouden stukjes.
Ik durf niet met zekerheid te zeggen wat het is, want de gouden stukjes zijn te groot om het shimmers te noemen, maar het zijn ook geen glitters gezien de finish foil is. Het is een vrij apart lakje, waar je echt een haat- of liefde verhouding mee hebt. 


Ondanks dat ik de kleur niet zo heel erg mooi vind (ik vind het goud te overheersend), is het wel een erg makkelijk lakje om te lakken.
Hij is vrij sheer, maar bouwt goed op en met 3 dunne laagjes is de dekking prima.
De laagjes drogen ook erg snel, dus je ben lekker snel klaar met je mani.
Ik heb op de foto's geen topcoat op. Stiekem omdat ik het vergeten was, maar eigenlijk vind ik het nieteens heel erg storend, omdat-ie best glimmend van zichzelf is.


Ik zei al eerder dat je met dit lakje een haat- of liefde verhouding hebt. Onze relatie is hatelijk te noemen, haha. En dat is al vanaf het begin. Op de een of andere manier maakt het flesje zichzelf zó strak vast, dat ik 'm zelf nooit open krijg. Ik weet echt niet hoe het kan, want ik draai 'm niet anders vast dan een ander willekeurig flesje. Blijkbaar wil It's My Year niet op mijn nagels schitteren ;-).

Voorheen was dat geen probleem, dan gaf ik 'm aan het "mannelijke geval" in huis en die opende 'm wel.
Toen ik gister dus het flesje wéér niet open kreeg, zat ik in eerste instantie erg suf om me heen te kijken, want ja.. Hoe zou ik deze open krijgen...?!
Later kreeg ik een geniale ingeving en ik belde mijn buurman op... Die was lichtelijk verbaasd om mijn vraag en ik hoorde hem tot 3x toe hardop herhalen "nagellak open maken, nagellak openmaken..." met tegelijk een hysterisch gelach van zijn vriendinnetje op de achtergrond. Maar goed, lieve buum heeft het flesje voor me open gekregen dus kon ik 'm toch laten zien!


Al met al is het toch wel een erg fijn lakje hoor. Alleen het kleurtje is gewoon mijn ding niet.
Het lakje is niet meer in de winkels te koop hier in Nederland, maar je kunt 'm altijd bestellen op sites zoals NS en eBay.

Xx

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs