Enchanted Polish Austin Powers

dinsdag 8 oktober 2013

Toen ik van het weekend een artikel las dat Austin Powers momenteel één van de duurstverkochte indie lakjes is, ging bij mij het belletje rinkelen dat ik die ook nog had staan..
Ik moest en zou deze lak hebben toen hij ein-de-lijk weer in de restock zat bij Llarowe, gezien deze lak daarna niet meer gemaakt zou gaan worden. Spannende besteltijd, want buiten mij zaten er natuurlijk nog talloze andere dames vanuit de hele wereld op deze lak te azen. Maar het was gelukt, de lak was onderweg. Toen ik 'm eenmaal op de mat had, was hij toch een stuk gouder dan ik dacht en heb ik 'm weggezet. Om 'm er vervolgens nu pas weer uit te pakken, hihi.

 


Enchanted Polish is een indiemerk, opgericht door Chelsea en een tijdje terug één van de toppers uit de wereld van de indies. Er waren werkelijkwaar ontzettende grijpjachten naar haar lakjes.
Enchanted Polish was naar mijn weten ook wel één van de eerste indiemerken die subtiele holografische lakken uitbracht in gave kleurtjes, waaronder Disco Barbie (review hier).

Na dat hoogtepunt (en veel verwijten van kopers dat ze maar niet aan hun favoriete lak konden kopen) is Enchanted Polish wat meer naar de achtergrond getreden, maar er komen nog steeds nieuwe collecties uit. Van duo's en multi's naar glitters en holo's.


Austin Powers is een goudkleurige lineaire holografische lak, maar buiten die holografische pigmenten, zit de lak ook bomvol met koperkleurige glitters. Als ze zon erop staat, zie je dat bijna niet, omdat je verblind wordt door het holografische effect, maar in de schaduw is het wel enigszins waar te nemen. De holo van Austin Powers is echt allesbehalve substiel!

Austin Powers, 3 dunne laagjes (schaduw)


Zoals al mijn lakjes van Enchanted Polish, lakt ook Austin Powers al een droom. De lak lijkt wat sheer te zijn bij het eerste laagje, maar hij bouwt goed op en met 3 dunne laagjes is-ie perfect. 2 iets dikkere laagjes kan trouwens ook prima. De droogtijd is erg snel en ook het kwastje is een verademing.

Austin Powers, 3 dunne laagjes (zon)


Nu ik 'm zo op mijn nagels heb, begrijp ik eigenlijk niet waarom ik 'm nooit eerder heb gedragen. Want ondanks dat het een gouden kleur is, is de tint erg draagbaar. Geen schreeuwend goud, maar vrij subtiel. Ja, eigenlijk vind ik 'm best heel erg leuk :-).
Wel in de schaduw, want dat schreewerige van holo's is niet helemaal mijn ding en die holo komt er in de zon maar al te goed uit. Maar met een waterig zonnetje en binnenshuis vind ik 'm toch wel errug leuk.

Austin Powers is helaas niet meer bij webshops verkrijgbaar, maar wel via eBay. Maar gezien mijn eerste alinea denk ik dat je een behoorlijke prijs ervoor betaald.
Andere lakjes van Chelsea zijn natuurlijk wel gewoon te koop, via onder ander Llarowe, Mei Mei en Chelsea haar Bigcartel. De lakjes zijn vrijwel nooit op voorraad, dus je zou een restock af moeten wachten. De lakjes kosten rond de $ 15 per stuk.

Heb jij lakjes van Enchanted Polish? Hoe gemakkelijk kreeg je ze? Of heb je er echt een poos op zitten azen? X



Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs