China Glaze This Is Tree- Mendous

zondag 20 oktober 2013

Nu ik jullie in de laatste post alvast een preview gaf van de aankomende wintercollectie van Essie, kan ik dat vandaag ook wel doen. Alleen dan geen Essie, maar China Glaze. Vandaag een prachtig lakje uit de aanstaande wintercollectie Happy Holiglaze.
Sorry dat het wat langer duurde sinds de laatste post, maar blogger had een storing, ik kon gewoon geen foto's uploaden op de een of andere manier.. Heel vreemd! En ja, zonder foto's heb ik natuurlijk geen post, hihi.

 

Happy Holiglaze is, zoals ik hierboven al verklapte, de nieuwe winter/ holiday collectie van China Glaze. In Amerika is deze collectie ondertussen alweer uitgebreid te koop, maar hier in Nederland moeten we nog even geduld hebben. Las gister wel op de facebook van Enchantra dat de collectie binnen een aantal weken te koop zal zijn.

Happy Holiglaze is een iets andere holiday collectie dan normaal. Normaal gesproken zien we bij China Glaze voornamelijk diepe, rode shimmers en cremes en glitter topcoats. Dit keer zijn de shimmers en cremes vervangen voor metallics en in plaats van topcoats heeft deze een aantal waanzinnige glitterlakken welke op zichzelf te dragen zijn. Tree is één van deze glitterlakken.


Tree heeft een transparante basiskleur met daarin ontzettend veel fijne gouden en groene microglitters. Omdat ze zo compact en fijn zijn, is het vrij moeilijk te zien, maar volgens mij zitten er zelfs 2 kleuren groen in, namelijk mosgroen en een wat fellere/helderdere groene tint. Ik moet je waarschuwen: het is een vrij opvallend lakje door al die glimmende glittertjes! Zelf vind ik 'm ontzettend tof!
Het is ook bij deze post aan te raden om op de foto's te klikken om ze in het groot te zien. Dan zie je de glitters stukken beter dan zo in het klein.

Tree, 3 laagjes met topcoat 


De base is transparant, dus ik was een klein beetje bang dat de lak niet zou gaan dekken en veel laagjes nodig had. Niets is gelukkig minder waar! Omdat de glittertjes zo fijn zijn, bouwen ze ontzettend goed op. 2 laagjes was eigenlijk al voldoende, maar omdat ik 1 nagel beschadigde, heb ik er nog een extra laagje overheen gelakt. De swatches zijn dus 3 laagjes.
Behalve onderstaande foto, dat is 1 laagje, omdat ik jullie wilde laten zien hoe de dekking is.
Ik denk dus dat je deze lak ook prima over een andere lak heen kunt layeren met 1 dun laagje.

This Is Tree- Mendous, 1 laagje zonder topcoat


Omdat ik meerde glitterlakjes van China Glaze in mijn bezit heb, maakte ik me ook een klein beetje zorgen om de substantie en het kwastje. Onder ander bij Pom Pom en Water You Waiting For is de substantie erg stroperig en is het kwastje daardoor ontzettend breed en dik geworden, waardoor ik die lakjes bijna nooit meer lak. Gelukkig is dit bij Tree totaal niet het geval!

Tree, 3 laagjes zonder topcoat


De lak smeert prima, heeft een kwastje zoals we gewend zijn bij China Glaze en daarbij droogt-ie lekker snel. De lak droogt wel enigszins gritty op, dus een topcoatje is aan te raden. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik deze lak ook ontzettend gaaf vind zonder topcoat...

Als afsluiter nog één fotootje om de intensiteit van de glitter te laten zien.


De collectie is gelukkig al op eBay te koop, maar voor de verkooppunten in Nederland zullen jullie nog een paar weekjes geduld moeten hebben. Ze bevatten 14ml en kosten rond de € 5-6.

Heb jij al lakjes uit deze collectie gespot of in je bezit?
xx




Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs