China Glaze Turned Up Turquoise (+ nailart)

donderdag 12 september 2013

Vandaag had ik zin in iets fels en het is China Glaze Turned Up Turquoise geworden.
 
Turned Up Turquoise, kortweg TUT, is een geweldige tealkleurige neon lak! De lak is echt onmogelijk te fotograferen, maar geloof me, hij is a-ma-zing! De lak is uitgebracht in de zomer van 2006 en hoort net zoals Purple Panic bij de Wow Factor Collectie, maar is ondertussen ook gewoon in de Core Collectie verkrijgbaar.
TUT was één van mijn eerste neonkleuren, omdat dit niet zo'n springende neon is. De lak is zeker wel neon, maar hij is op de een of andere manier toch ook vrij subtiel. Ook zit er een prachtige shimmer in. Toch had ik 'm nog niet vaak opgehad, gewoon omdat neons mij net te fel waren. Maar na Purple Panic heb ik de smaak van neons echt te pakken, haha. Ben er serieus weg van!
Het is een beetje moeilijk om uit te leggen, kijk maar snel mee naar de swatches, dan snap je wat ik bedoel :-). Nogmaals, het is echt onmogelijk om deze kleur vast te leggen op de foto, want hij is echt vele malen feller en niet zo grauw. Nu had ik het weer vandaag niet echt mee zitten voor foto's, dus ik heb geprobeerd om op google een foto te vinden van de kleur waar de kleur er wel goed op staat, maar deze heb ik niet kunnen vinden... Ik geloof dat ik niet de enige ben die er moeite mee heeft om deze goed op de foto te krijgen, haha!
TUT, 2 laagjes + topcoat (flauw zonlicht)

TUT heeft, net zoals vrijwel alle neons, de eigenschap dat-ie matte opdroogt. Deze finish vind ik zelf nooit zo leuk, dus heb ik er een topcoat overheen gedaan zodat er een mooi glossy laagje overheen zit. De lak zelf is erg fijn; met 3 laagjes is-ie prima dekkend zonder strepen en hij droogt echt razendsnel. Hierdoor ben je dus ook met 3 laagjes heel erg snel klaar met lakken.
Er kleeft wel een nadeel aan deze lak, namelijk dat-ie (helaas) als een malle chipt! Mijn lakje is niet de enige, ik hoor bij veel meiden dat ze daar last van hebben bij deze specifieke lak. Erg jammer!
TUT, 2 laagjes + topcoat (schaduw)


Het zal je opgevallen zijn dat niet al mijn nagels hetzelfde zijn. Zoals in de blog ondertussen duidelijk is, ben ik niet zo'n ster in nailart en als ik heel eerlijk ben, vind ik het ook gewoon niet leuk genoeg om er tijd (en geduld) voor vrij te maken. Behalve nailarts met striping tape.
Striping tape is echt zó ontzettend leuk en veelzijdig!
De art die je ziet is een reversed sponged nail art, gemaakt door 2 verschillende kleuren lak op de nagels te hebben gesponsd met behulp van striping tape. Ik vind het persoonlijk erg gaaf en net even anders dan normaal. Ga deze zeker vaker doen, ik heb namelijk al een paar kleurencombinaties in gedachten.
De lakjes die ik op de foto heb gebruikt zijn China Glaze Turned Up Turquoise (donkere kleur) en Essie Mint Candy Apple (lichte kleur).
China Glaze is in Nederland bij een aantal drogisterijen verkrijgbaar, maar ook bij bijvoorbeeld Enchantra, The Make-Up Spot en eBay. China Glaze bevat 14ml.
Xx

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs