OPI Tickle My France-Y

woensdag 28 augustus 2013

Vandaag een nude.. Een wat? Ja, een nude.. Totaal niks voor mij (dus dit is een van de weinige nudes die je op deze blog zult tegenkomen :P )..  Ik vind ze saai en meestal niet echt charmant. Maar toch heb ik een nude in mijn collectie, namelijk OPI Tickle My france-Y.
Moet wel een heeeeeel klein beetje toegeven dat ik gewoon giechelbuitjes krijg om de naam Tickle, haha.
 
OPI Tickle My France-Y

Het schijnt dat France-Y in juli 2012 het meestverkochte lakje in de USA was. Uiteindelijk heeft de lak zelfs een plaats behaald in de top 10 van OPI Nagellakken uit 2012 en is er ook een boxset uitgebracht met deze 10 bestsellers in minisizes. Met het (fullsize)flesje nu in mijn handen, kan ik me daarbij weinig voorstellen, want mijn gedachte is eigenlijk "saai". Maar toch moest en zou ik een nude-kleurtje in mijn collectie hebben! Gewoon omdat het overal bij past en het bijvoorbeeld uitermate geschikt zou zijn bij een vervelende gebeurtenis zoals een begrafenis. En voor nog een reden, maar hier kom ik straks op terug ;-)...
France-Y komt uit La Collection De France en is uitgebracht in het najaar van 2008.

OPI Tickle My France-Y
France-Y, 2 laagjes


France-Y is qua kleur erg lastig te omschrijven. Het is geen grijs, het is geen roze, geen bruin en ook weer geen creme. Ik denk dat de kleur van een kinderkoffie aka koffie verkeerd (dus koffie met heeeeeel veel melk) een vrij goede beschrijving is.
En ondanks dat ik dacht dat ik deze kleur vreselijk saai zou vinden, moet ik stiekum verklappen dat ik 'm toch begin te waarderen. Het is namelijk net een toverballetje: in elk licht toont hij een ander geheimpje. Dit haalt natuurlijk (helaas!) niet weg dat de tint toch wel enigszins saai is.
Toen ik lakte, begon ik me bij de eerste laag een klein beetje zorgen te maken. Het leek immers alsof ik nog helemaal niet gelakt had, alleen de gigantisch streperige finish deed me inzien dat er toch wel een lak op zat. Gelukkig verdwenen deze zorgen bij de tweede laag en liet zich toen een mooie cremelak zien. De lak is prima met 2 laagjes. De lak is vrij dun, maar niet té dun en bijkomend voordeeltje van een dunne lak is natuurlijk de droogtijd. Al heeft het uitharden bij deze wel wat langer de tijd nodig!
Ik weet dat het probleem van een nude nagellak vaak is dat de tint net niet aansluit bij je huidskleur omdat de kleuren weinig verzachtends in zich hebben. Dus mocht je op zoek zijn naar een nude, dan zou ik France-Y eens proberen. Doordat deze lak meerdere gezichten heeft, denk ik dat deze bij veel huidskleuren zal passen.

En dan... Dum dum dum dum dum dum...Hier de reden waarom ik er van overtuigd ben waarom elke lady een nude kleurtje in haar collectie moet hebben:

Striping Art met Tickle My France-Y en Flip Flop Fantasy


Nudes passen gewoon bij elke opvallende kleur, dus je kunt er zo ontzettend veel meer mee dan alleen je nagels "onzichtbaar" maken.. Blauw, kanariegeel, felroze, you name it.. Alles kan!
OPI is in Nederland te koop bij o.a. Douglas, bevat 15ml en kost € 14,35 per flesje.
Ook is France-Y natuurlijk gewoon op eBay te vinden, waar de prijs schommelt tussen de $ 7-9.
Draag jij nude nagellakken? En welke? En heb je weleens een art icm een nude geprobeerd?
Xx

2 opmerkingen :

  1. Dat is inderdaad een erg mooi nude lakje!
    Ik vind je nail art ook erg leuk, welk lakje zit onder France-Y? :) Leuke combi, zo nude met dat felle!

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs