Favoriete handcremes

vrijdag 16 augustus 2013

Wie kent het niet, de dilemma's van de handcremes?
Natuurlijk heeft iedereen een ander huidtype en daarom ook andere eisen, dus ik zal hier mijn favorieten bespreken. Dit kan voor jou natuurlijk helemaal anders zijn.

Een greep uit mijn collectie handcremes

Wat maakt een handcreme voor mij nou tot een goede en fijne handcreme?
Mijn grootste "probleem" is dat ik van het werken érg droge handen krijg. Dan heb ik ook nog hobby's die niet al te fijn zijn voor je handen (paard en honden), dus mijn favoriete creme moet ook goed verzorgen en vochtinbrengend zijn.
Mijn all-time favorite is KOH Essential Hand Nourisher.
KOH Essential Hand Nourisher
Koh Essential Hand Nourisher
De Hand Nourisher volle, romige creme met een ietswat gelige kleur en het is een vrij dikke substantie. De geur is denk ik het best te omschrijven als "apart". Ik kan het echt niet thuisbrengen. Aan de ene kant is de geur zoetig, maar aan de andere kant heeft-ie toch ook een vleugje frissigheid. De geur blijft vrij lang aanwezig na het smeren. Ik vind het niet storend, maar ik ken mensen die daar absoluut niet van houden.
Ondanks de dikke substantie, trekt hij toch snel in. Na het intrekken voelen mijn handen zacht en dit gevoel houdt ongeveer een halve dag aan. Wat ik vooral erg fijn vind, is dat de creme lijkt te helpen om beschadigingen in de huid (denk aan paard die het halstertouw uit je handen trekt of een over-enthousiaste hond aan de lijn: auw, blaar of schaafwond!) sneller te herstelen. Daarbij moet ik 2 á 3 dagen smeren en dan is de droogheid echt als sneeuw voor de zon verdwenen! Dát zoek ik nou in een creme!

De creme komt in een pot met draaideksel en heeft een inhoud van 100ml. Lekker veel!
Helaas is het geen budget-creme. Ik betaalde voor deze pot € 27,50.
Ik vind een pot alleen nooit zo hygienisch, maar hier heeft Koh aan gedacht: er komt namelijk een creme- lepeltje bij, waarmee je de creme toch hygienisch uit de pot kunt halen. Fijn!


Hij is ook verkijgbaar in een tube, deze kost € 19,85 en bevat 50ml.
Koh is verkrijgbaar bij o.a. Douglas, de Bijenkorf en Mooi! Parfumerien.
Op zich doe je vrij lang met de creme, maar omdat ik 'm zo lekker vind, smeer ik meestal te veel en te vaak en daardoor gaat hij toch vrij snel op.

Doordat ik mijn all-time favorite dus eigenlijk te vaak smeerde, ging ik op zoek naar een goedkoper alternatief. Heleboel dingen geprobeerd en uiteindelijk is Lush Handy Gurugu op de tweede plaats gekomen.

Lush Handy Gurugu
Lush Handy Gurugu
Lush Handy Gurugu
Handy Gurugu is een van de weinige producten van Lush die ik fijn vind. Heb al veel van Lush geprobeerd, maar elke keer was het het nét niet, kennen jullie dat?
Handy Gurugu is ook een volle, romige creme met een geelgrauwe kleur en heeft een erg dikke substantie. De geur is waanzinnig! Een vleugje zoet en een heleboel kruiden! Ik krijg gelijk heimwee naar Zuid- Afrika als ik het potje opendraai, daar doet de geur me echt aan denken.
De creme is zéér voedend en je hebt ook maar een klein beetje nodig. Gebruik je teveel, dan blijven je handen een poosje vet aanvoelen. Wat ik een bijkomend voordeel van deze creme vind, is dat hij niet alleen mijn handen verzorgd, maar ook meteen mijn nagelriemen onder handen neemt.

Handy Gurugu zit in een pot met een draaideksel, helaas zonder creme-lepeltje. De pot bevat 100 gram, kost € 13,70 en is te koop bij de lush-filialen of via www.lush.nl . Omdat je maar weinig nodig hebt voor goed effect, gaat de pot lang mee.

Bovenstaande cremes komen allebei in een pot met draaideksel. Ik heb een keer gehad dat er zo'n pot opengegaan is in mijn tas en sindsdien doe ik geen potten meer in mijn tas. Voor onderweg en voor tijdens het werk was ik dus op zoek naar een creme in tube, natuurlijk met een fijn prijskaartje.
Uiteindelijk ben ik bij Dr. Organic Manuka Honey Hand & Nail Cream uitgekomen.
Dr. Organic Manuka Honey
Dr. Organic Manuka Honey
Manuka Honey is echt het tegenovergestelde van bovenstaande potten, maar toch vind ik 'm fijn. Manuka Honey is vrij waterig, fel wit van kleur en ruikt heerlijk zoet naar honing.
Het is een creme die vlot intrekt, maar ook een dun laagje achterlaat op je handen, waardoor je de hele dag een zacht gevoel houdt. Omdat-ie zo snel intrekt, vind ik 'm erg fijn om even snel te smeren als ik even ergens moet wachten.
Dr. Organic is verkrijgbaar bij de Tuinen en kost € 8,39.


Natuurlijk zijn dit er maar een paar van de vele die er te koop zijn. In het verleden vond ik Cocoa Butter er fijn en eigenlijk is dat nog steeds wel een topper. Deze trekt alleen vrij langzaam in en laat een laagje achter op je huid, waardoor deze voor mij niet geschikt is om te gebruiken tijdens werk en dat ook de reden was dat ik naar een andere creme ging zoeken voor tijdens het werk. Deze is trouwens wel erg vriendelijk voor de portomonnee, namelijk € 2,99 voor 60 gram.
Ook de blauwe pot van Glycerona met aloe vera vind ik erg fijn, maar ook dit is helaas weer een pot. Ook deze is ontzettend vriendelijk voor je portomonnee, want deze kost € 3 voor 150ml.
Alle handcremes van Dove en Vaseline vind ik trouwens ronduit slecht.

Wat zijn jullie favoriete handcremes?
Xx

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs