Battle #2- Essie & Essie

dinsdag 13 augustus 2013

Vandaag neem ik het merk Essie eens onder de loep.
Ik hoor je denken, "Essie is toch Essie en wat doe je moeilijk?" :-)
Toch is niet altijd alles zoals het lijkt..!

Sinds een tijdje is het merk Essie te koop in Nederland, bij o.a. Etos en bol.com.
De komst van Essie in Nederland heeft alles te maken dat Essie heeft besloten om een tweede variant nagellak op de markt uit te brengen. Naast de originele Salon Formula heeft Essie nu ook de Drugstore versie uitgebracht. 
Wat is nu het verschil tussen de Salon en de Drugstore-varianten? Dat ga ik jullie laten zien.
Zo op het eerste gezicht lijkt dit gewoon op een gewone Essie collectie toch?
 
 
Niets is minder waar!
De bovenste rij toont flesjes van de drugstore en de onderste rij van de salon formula.
Het geheim dat hierin schuilt, is de hoeveelheid. Drugstore bevat 13,5ml en salon bevat 15ml. De flesjes zijn trouwens wel even hoog, even breed enz. Gewoon gelijk dus.
 
Hier is het eerste verschil te zien, namelijk de doppen.
De bovenste rij is drugstore en deze heeft de namen van de lakjes bovenop de dopjes gestickerd. De onderste rij is salon en deze heeft de bekende "E" van Essie op de doppen staan.

Note: Dankzij een paar oplettende en lieve mede-nagellak verslaafden, kwam ik erachter dat er ook (nog) Essies bij de drogist verkrijgbaar zijn die ook een "E" op de dop hebben staan. Toen Essie voor het eerst in Nederland gelanceerd werd, hadden deze lakjes ook de "E" op de dop, maar dit werd algauw veranderd in het naamstickertje op de dop. Het kan dus wel zo zijn dat je er toevallig nog eentje treft (of hebt) die nog een "E" op de dop heeft en geen stickertje.

De salon formula heeft de namen en nummers onderop de flesjes geplakt.
Note: Valt het jullie ook op dat sommige Salon Formula's 13,5ml zijn ipv 15ml? Dit ga ik even uitzoeken, hier kom ik nog op terug.
Op zich geen hele grote verschillen toch? Dat dacht ik in eerste instantie ook, totdat ik de dopjes opendraaide en de kwastjes zichtbaar werden. Kijken jullie mee?
Links is het kwastje welke de salon forumula in gebruik heeft en rechts die van de drugstore.
Dat is best een groot verschil he? Persoonlijk zie ik graag dat er kwastjes komen die precies hier tussen in zitten. Het kwastje van de salon formula is eigenlijk voor het mooie namelijk nét iets te smal en die van de drugstore is, zeker voor mijn nagels, te breed.

Buiten deze verschillen is er ook een verschil in prijs, maar daar hebben wij hier in Nederland geen last van, omdat hier alleen de drugstore variant te koop is. Deze bevat dus 13,5ml en kost rond de € 10 per flesje. Onder andere Etos en bol.com verkopen ze.

Mocht je nu Essie nagellak uit het buitenland bestellen, dan kun je er vanuit gaan dat je de salon formula thuis gestuurd krijgt. Mijn favoriete eBay sellers verkopen in elk geval de salon formula en NS doet dat ook. De prijs schommelt een beetje tussen $ 6-8 per flesje.

Maar... Als je nou op vakantie bent in The States en je loopt een willekeurige pharmacy naar binnen, dán heb je dus weer te maken met de drugstore versie. Ik heb 1 flesje van Essie uit New York meegenomen, dit is de drugstore versie, maar met smal kwastje. Ik weet dus niet of die brede kwastjes typisch is voor de Nederlandse Essies of dat dat wereldwijd is. Maargoed, mocht je daar zijn, kun je natuurlijk altijd even snel het flesje open en dicht draaien om te kijken.

Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar de salon formula. De salon formule bevat de eigenschap "self leveling" wat eigenlijk inhoudt dat de lak na het lakken netjes uitwaaiert op je nagels en daardoor minder streept. Dit merk ik goed, vooral bij cremelakjes. Ook zijn de kwastjes beter te hanteren en werken ze preciezer en de lak blijft beter zitten. Over de lakbaarheid kan ik niet zo heel veel zeggen, want Essie is echt een merk van erop of eronder wat dat betreft. Vooral de lichte kleuren zou ik skippen en voor een dupe zoeken, want die lakken eigenlijk vrijwel altijd niet fijn.
Welke variant hebben jullie en welke heeft de voorkeur?
Xx

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs