Band of Brothers

dinsdag 6 augustus 2013

IJsjes! Ik ben verslaafd aan ijsjes! Maar daar gaan we het nu niet over hebben hoor!
Vanmiddag moest ik nieuwe ijsjes halen, want de vriezer hier in huis was angstvallig leeg.
Terwijl ik door de Hoogvliet loop naar het vriesvak, schalt er ineens "How To Save A Life" van The Fray door de luidsprekers.. Ik vergat serieus bijna mijn ijsjes mee te nemen, zo'n haast had ik om naar huis te gaan!
 
Dit liedje is één van mijn favoriete nummers en zodra ik dat nummer hoor, moet en zal ik Band Of Brothers opzetten. Hoe linkt mijn hoofd die 2 dingen samen? Door dit filmpje die ik ooit op YouTube zag...
 
 
Oorlog... Ik hou er niet van (maar wie wel?). Vroeger op school was het mijn slechtste vak en eerlijk waar, het intereseerde me gewoonweg niet. We leefden immers in het nu.
Ondertussen ben ik wat ouder en wat wijzer (vind ik dan, ik hoor nog weleens het tegenovergestelde :P ) en interesseert het onderwerp me mateloos.
M'n vriend is een ex-militair en heb aan zijn lippen gehangen voor de verhalen uit en rondom Afghanistan. Ook heb ik ondertussen een aantal oorlogsfilms en -series gezien waarvan Zwartboek en Band of Brothers in mijn top 20 van filmtips staan.

Band of Brothers, kortweg BoB, daar ging het om in deze blogpost. Voor de mensen die de serie niet kennen: foei! Snel eens kijken hoor, het is echt de moeite waard!
BoB is ondertussen alweer 12 jaar oud en is destijds geregisseerd door oa. Steven Spielberg en Tom Hanks. Deze 10-delige (mini)serie vertelt het verhaal over de rol die Easy Company in de tweede wereldoorlog heeft gespeeld.
BoB is herleid van het boek Band of Brothers, geschreven door Stephen Ambrose.
Note: Neem eens een kijkje op deze site.

 

Ik leef echt ontzettend mee in deze serie en de afleveringen rondom Bastogne staan echt in mijn geheugen gegraveerd! Wat een heftige afleveringen, ik heb echt tranen met tuiten gehuild!
Wat mij ook heel erg aantrok in deze serie is dat er voorafgaand aan elke aflevering, een vrij kort interview is met de echte leden van Easy Company. Ook zit er in de box nog een extra disc, waar ook een lang(er) inteview met deze leden op staat.
Mijn favoriete personages zijn Dick Winters, Ronald Speirs en Carwood Lipton. Het verloop van de levens van deze personen en hun inzet is verbazingwekkend.
En okee, laat ik nog een geheimpje verklappen... Ronald Speirs is echt té cute gewoon, hihi.

Ja, ik kan mezelf verslaafd noemen aan deze serie. Rond de kerstperiode van 2012 heb ik de serie uiteindelijk maar zelf aangeschaft, nadat die van mijn vader hier al veel te lang lag en hij al herhaaldelijk had gevraagd of hij de serie nog eens een keertje terug zou krijgen, hihi. Ik denk dat ik 'm in dat half jaartje tijd al een keer of 6 gekeken heb. En vandaag dus weer +1.

Band of Brothers is o.a. te koop bij bol.com en kost € 19,99 voor de dvd's en € 24,99 voor de blu-rays. Het boek is er ook verkrijgbaar en kost € 19,99.

Heb jij de serie weleens gezien? Wat vond je ervan?
Of heb jij misschien het boek gelezen? Deze staat nog op mijn wishlist, ben erg benieuwd naar de geschreven variant. Is-ie de moeite waard?

Je hoeft trouwens niet bang te zijn dat ik ineens alleen maar films en series ga posten hoor, morgen volgt er gewoon weer een swatch of review.. Heb een hele leuke in de planning!
Alleen had ik nu even zin om één van mijn favoriete series met jullie te delen.. Beetje lifestyle :-).
Stay tuned! Xx

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs