Cadillacquer Remember Me

zondag 28 juli 2013

Update 3/8/2013: Nieuwe foto's toegevoegd.
Update 13/2/2014: Gehele post vernieuwd.

Goeiemorgen! Deze post staat al een hele poos online, maar ik was zelf erg ontevreden met de foto's. Gezien het zonnetje zich vandaag ineens toch liet zien, kreeg ik helemaal zin in deze kleur en hierdoor heb ik wat nieuwe foto's kunnen maken.
Kijk mee naar Remember Me!



Cadillacquer is een indie merk uit Zwitserland, opgericht door Madeleine. Ze heeft ondertussen alweer 5 collecties uitgebracht, die allemaal op ontzettend leuke series zijn geïnspireerd. Toen ik dit lakje bestelde, was ik nog niet zo bekend met het merk. Ondertussen heb ik er drie en ik vind ze alle drie erg fijn.

Remember me is een prachtige dusty mintgroene crelly lak met fuchsia glitters erin van verschillende grootte. Ook zitten er zilverkleurige microglittertjes in, maar deze vallen niet zo heel erg op als de lak op je nagels zit. In het flesje zijn ze wel overduidelijk aanwezig! Buiten deze glitters zit er ook nog een zeegroene shimmer in de lak, maar deze is alleen zichtbaar als de zon er écht fel op schijnt. Zonder felle zon, met waterig zonnetje of binnenshuis valt deze shimmer weg in de basiskleur.



Toen ik de naam "Remember Me" voor het eerst op een blog tegen kwam, is de lak meteen op mijn wishlist beland. Ik weet niet of jullie de film Remember Me kennen, met Mr. Spwarkle Boy ;-) ? Er is nog nooit een film geweest die zó slaapverwekkend en zó indrukwekkend tegelijk was! Ik heb na de aftiteling nog een kwartier met open mond naar het scherm zitten staren en geloof me, dat zegt genoeg! Ik moest en zou deze dus hebben. In eerste instantie vooral om de naam, maar toen ik het flesje in handen had wist ik meteen dat ik dit een leuke lak vond. Ik ben er zo blij mee!


Cadillacquer Remember Me

Het dopje is ietwat simpel en geribbeld, maar dit is helemaal niet vervelend met lakken. Sterker nog, qua lakbaarheid zit dit merk in mijn top 5. De kwastjes werken prima, waaieren mooi uit waar nodig, maar zijn ook dun genoeg om smalle nagels met precisie te kunnen lakken. De glitters liggen allemaal mooi plat op je nagels en hierdoor is één laagje topcoat al voldoende. Ik raad wel aan een topcoat te gebruiken, omdat de fuchsia glitters dan mooi naar voren komen. Zonder topcoat lijken ze wat weg te vallen in de mintgroene basis.


De glitters lijken wat aan de zijkanten van het flesje geplakt te zijn, maar dat is geen probleem omdat er meer dan genoeg glitters in de lak zitten. Je hoeft je dus absoluut geen zorgen te maken dat je misschien te weinig glitters op je nagels zult krijgen!
Cadillacquer Remember Me

Cadillaquer is te koop voor $ 13 bij Madeleine haar Etsy  Cadillacquer, of via bijvoorbeeld Hypnotic Polish, Llarowe en/of Harlow & Co.
Note: Even een waarschuwing: Ik had via Madeleine haar Etsy 6 lakjes besteld en moest een bedrag van meer dan €20 aan de postbode betalen aan invoerrechten enzo! Naar mijn weten was EU naar EU vrij van invoerrechten, dus ik heb een klacht ingedient bij PostNL, welke nu nog in behandeling is. Ik denk zelf dat het een foutje is geweest bij de douane, maar dat hoor ik snel genoeg. Het is wel iets om even in je achterhoofd te houden :-) . Update: Zwisterland hoort dus helaas NIET bij de EU en de bijkomende kosten waren gegrond. Door deze ervaring zal ik niet snel nog eens bij Madeleine zelf bestellen, maar via een reseller zoals Llarowe of Harlow & Co.


Wat vinden jullie van deze lak? Ik vind 'm zo superduperfantastischheerlijk :-) Xx


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs